Jag läser att första snön kommit lite överallt och för en halv sekund drömmar jag mig bort från gråa trista dagar till mysiga vinterdagar med varmchoklad och pepparkakor och ser därför till att bjuda alla mina kunder idag på det sistnämnda.
 
Har annars fullspäckade dagar nu framöver med massor av härliga barn som ska komma och bli fotograferade och imorse hade jag ett superhärligt syskonpar här och även om lillebror var lite blyg så fick vi även några glada bilder ändå. Men vet ni vad? Barnen behöver inte alltid se glada ut och skratta på bilder. Man är inte alltid glad och det är lika fint oavsett! 
 
Men nu ska jag sitta ner i två min och dricka upp mitt kaffe och äta upp mina pepparkakor och sen ska sonen äntligen hämtas!
 

 
 
 
 
Kommentarer
Sandra Lundin

Så underbara bilder, älskar ljuset och blev också sugen på pepparkakor nu ju! Har du studio hemma eller? Håller med om att barnen inte alltid behöver skratta på bild, man vill ju avbilda dem precis så som de är - inte som någon uppstyrd docka.

Svar: Åh tack! Naturligt ljus är ju "the shit", helt enkelt! ;) Ja, det har jag, eller ja, jag har en vit bakgrund som jag smäller upp framför våra vardagsrums fönster men även ibland hemma hos kunderna. Funkar utmärkt tillsvidare!
ACIRES - Fotograf i Skåne

Josefine || Mamma till pseudotvillingar ♡

Hur sätter du upp dina vita bakgrund framför fönstren? Och vad är det för bakgrund? Kan du inte ta kort och visa? :)

Sandra Lundin

Svarade dig på min blogg men vet inte om du såg så jag skickar det här också :)

Tack igen för såå bra svar! Har bara två frågor kvar, hur mycket tar du för varje bild! Skulle du ha lust att vara med i podden och prata lite om detta? Att våga sätta priser och hur arbetet runt ett fotojobb kan se ut. Tror att det är dels såå många som drömmer om att jobba som fotografer men jag tror också att det är otroligt många som inte vågar ta betalt och som känner samma osäkerhet som mig. Hade varit superkul! Skriv din mailadress i så fall så slänger jag iväg ett mail med mer information :)

Anonym

Älskar nejlikor.
Och precis som du skriver. Man behöver icke alltid le. Naturliga bilder och känslor är bäst

Madelene Englund

Älskar nejlikor.
Och precis som du skriver. Man behöver icke alltid le. Naturliga bilder och känslor är bäst


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback