En av dom första sakerna mina kunder brukar säga till mig när vi ska fotografera är "Jag trivs inte alls framför kameran" eller  "Jag blir aldrig bra på bild" och varje gång säger jag att det inte är någon fara, att det är därför jag är där och att alla blir bra på bilder och så är det faktiskt.
Men det är skillnad när någon smygfotar dig eller när kompisen ska ta en bild, kanske blir det kanske en konstig vinkel som gör att man får större näsa, eller mage, eller ben, eller ja allt annat man har komplex över. Men det är ju faktiskt därför man går till en fotograf, till någon som vet vad den gör och kan det där med vinklar. ;)

I alla fall det jag skulle komma fram till var att jag har en fin vän som ni hört talas om innan. Emma som jag nu känt i 2½ år och under dessa år har jag aldrig fått fota henne en enda gång just på grund av detta att hon aldrig blir bra på bild men i fredags lyckades jag övertala henne och titta här vem som blev sjukt bra på bild!

Så nu ska vi allihopa sluta säga att vi blir dåliga på bild, för alla kan bli bra på bild. Så det så.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Fanny

Känner igen det här med att känna som om man aldrig blir bra på bild (som många andra tror jag) ... Tråkigt egentligen! Men de här bilderna blev jättefina :)

Matilda Holmqvist

Det där låter väldigt bekant! Många av mina kunder brukar säga samma sak, och sedan (efteråt) konstaterar de "Men jag blev ju bra på bild!". Alla människor är fina, och det är fantastiskt att få fånga det på bild så att de själva ser det. :-)

Erika

Fina bilder! :)

Känner igen mig själv i det där, tycker verkligen inte jag blir bra på bild, speciellt inte när andra fotar mig, alltid någon konstig vinkel x)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback