Vad tar du pengamässigt när du fotar? Än är inte exakta priser fastställda men jag kan absolut återkomma med detta.
 
Hur är din och din pojkväns förhållande? Bättre före Alexander kom eller efter? Jag skulle väl säga så att vi hade ju ett helt annat sorts fårhållande innan men jag tycker allt att vi gått till något bättre.
 
Jobbigt med skolan? Nej, det tycker jag inte. Går på en super bra skola och än så länge är det inte jobbigt. Men allt är ju fortfarande väldigt nytt och "spännande". Fråga igen om några månader. ;)

Har du och Alexanders pappa mycket tid för "samlivet"?Vi tar oss tiden helt enkelt. Vi är inte så mycket att vi måste mysa upp oss tillsammans under en filt och titta film utan bara vi får en lugn stund på kvällen tillsammans, även om vi gör åtskilda saker så räcker det för oss. Men ibland myser vi ju såklart till det.
 
Vad hade du/ni gjort om du blev gravid igen? Eftersom vi både vill satsa 110% på både Alexander och att gå klart skola nu så ser vi helt enkelt till att skydda oss ordentligt så det inte händer.
 
Hur är ditt och Pontus förhållande efter att Alexander föddes? Det är som jag skrev ovan mycket bättre. Stabilare och helt annorlunda, på ett bra sätt.
 

Tar Pontus mycket ansvar? Han tar lika mycket ansvar som jag gör. Ingen av oss är ju mer förälder än den andra, right?

Vad skulle du göra om du blev gravid igen? Som jag skrev, vi vill inte det nu och därför ser vi ju till att det inte händer. Men fler barn vill vi gärna ha.. om några år. ;)

Hur är erat sexliv? Precis som du skrev så är det vårt sexliv så det säger väl det mesta? ;)

Har ni inte funderat på att flytta till en egen lägenhet? Självklart har vi det. Men då vi båda är under 18 och inte får stå på ett hyrekontrakt då hyresföretagen vill att man ska kunna stå på det själv får vi snällt vänta 4 månader till tills jag blir 18.

Vad läser du för gymnasielinje nu? Jag  läser Samhälle - medier, information och kommunikation.

Om Alexander hade varit en flicka, vad hade ni haft för namnförslag då? Flicknamn hade vi klart, Emilia skulle det bli. Nu skulle vi dock inte göra det längre utan det hade blivit Alice. 
 
Går Alexander på dagis nu? Nja, inte helt. Han håller ju på att inskolas. 

Tänker du mycket på han under skoldagarna? Nja, ibland men samtidigt så vet jag att han har det bra och jag ser mest framemot att komma hem till honom.
 
Hur misstänkte du att du var gravid med Alexander/symptom innan du tagit grav test? Ja, det var väl först och främst att mensen inte kom som den skulle och sen kände jag helt enkelt det på mig. Hade inga symptom eller så.

Tog du grav test på umo eller köpte hem? Var någon med när du tog det? Vi köpte hem. Pontus var med. 

Va sa du till Pontus när du misstänkte/berätta att du var gravid och vad svarade han? Jag bara sa det rakt ut. Visste att oavsett vad så skulle han stötta så det var inte speciellt jobbigt att berätta för honom. Jag minns faktiskt inte vad han svarade jag tror mest han var tyst som i chock liksom.  :)
 
Jag undrar, nu när du har börjat gymnasiet och så, hur dina klasskamrater har reagerat när du har berättat att du är en mamma. Eller har du berättat över huvud taget? Varför/varför inte, i så fall? Några tjejer i min klass gick på samma skola som mig när jag gick i nian så dom visste redan om det. Men sen har jag ju berättat för alla andra. Det är en självklarhet att jag skulle berätta det. Jag kan ju inte direkt gömma honom i tre år. Dom har tagit det jättebra och tycker det är super roligt och vill träffa honom. Dom bryr sig, frågar och är nyfikna om honom och allt där till. Vilket är jätte roligt!
 
 
Sover Alexander i eget rum eller hos er? Kan vi få se fler bilder av fler rum där ni bor i en källare som ni gjort om om jag förstå det rätt? Alexander sover hos oss och jovisst, det skulle jag kunna fixa och JA, du har rätt. Vi bor i en källarvåning som är omgjord. Så vi har det mesta här hos oss och behöver inte störa någon annan. :)
 

Var Pontus hemma i början, några dagar och var ifrån skolan eller du var själv hemma från dag ett? Pontus var hemma dom här första 10 dagarna och sen gick han tillbaks till skolan. Dock hade han ju sp himla bra tider och var hemma vid 12/13 - tiden igen. Alltså var vi inte själva många timmar.

Har Alexander ett eget rum eller någon egen lekhörna? Kan du inte visa bilder isåfall? Vore kul med lite inspiration.  Inget eget rum men han har sin egna hörna in i ett krypin vi har dock används den inte speciellt för han vill ju vara där vi är så han har en egen hörna i vardagsrummet som är hans som är favorit platsen. Bilder ska jag försöka få upp så fort som möjligt. :)

Vill du ha fler barn i framtiden? Japp, det vill jag allt!

Hur trivs du i skolan? Jag trivs jättebra. Skolan, klassen, lärarna, ja allt är super bra och jag har verkligen hamnat rätt. 

Vilket/vilka ämnen gillar du mest? Hmm.. svårt.. Vet inte riktigt. Svenska har ju alltid varit favoriten. Än så länge läser vi inte mycket mer än svenska,  matte och engelska.

Vill du gifta dig och isåfall hur ser ditt drömbröllop ut? Det vet jag faktiskt inte om jag vill och hur jag i så fall skulle vilja ha det.

Vars går drömresan?
Irland eller skotland och så klart England. Dock tycker jag inte om att flyga och är väldigt sjösjuk också, tyvärr. 

 

 

 
 
 
 
Kommentarer
Sara

Jag gillar din blogg verkligen :) Din son verkar så gosig ;)

Erika - fotoblogg

Svar:
Haha precis! Jag kan aldrig fota i vanligt jpg längre, får ju nästan lite ångest haha ;)

Malin Westman

Sv; tackar ^^ Hehe men får man byta bild? Letade först efter en men hittade den inte...OCH nu hittade jag den som jag ville tävla med från början :/

Svar: Jadå, ändra du lite snabbt det gör inget :)
ACIRES - Fotograf i Skåne

Angus

Härlig, fin, inspirerande blogg du har!!

Lottiz

Gillade din blogg så jag tänkte följa dig och la till dig på bloglovin nu :-D
Eftersom du tipsa om en tävling kan jag även tipsa om en hos mig. Ett valfritt barnplagg skulle väl vara bra? Välkommen o vara med.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Jenna - inspiration | foto | personligt ♥

Jag rekommenderar starkt till att resa till England! Det är ett supermysigt land och alla människor är så himla trevliga. Finns massor med fint att titta på oxå såklart. Och underbar shopping :)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback