Alexander blev ju 8 månader förra veckan och jag behöver väl inte ens skriva hur fort tiden går för det tror jag att ni redan vet.

Vi har en stor kille på lite över 9kg och någon stans över 70cm (kommer inte ihåg det exakta) som använder stl 74 i kläder men även stl 80 sitter bra om inte bättre.

Han använder stl 5 i Papmers byxblöjor och älskar fortfarande sin fina mobil som hänger över skötbordet.

Två tänder har kommit och tandborsten är en av favoritleksakerna och nu hoppas jag bara att vi kan hitta var han gömt den, haha!

Han kan åla fort som blixten och ställer sig upp mot allt han hittar och roligast är att ställa sig mot soffan när mamma och pappa sitter där och sen stå och hoppa, skrika och stampa tills någon hjälper en upp. Krypställning vet han hur man gör men ålningen är ett säkert kort så därför skippar vi den biten.

Att ta sig från liggande läge till sittande går numera på 2 sekunder och det är ganska sjukt hur rörlig och vilken koll han har på sin kropp nu.

Sover gör han bra nu och det är 19.30 till 07.30 som oftast gäller och då äter han lite vid 07.30 och sen sover han oftast en stund till eller så ligger han bara och pratar med sin napp eller sin snutte en stund tills mamman känner sig pigg nog för att gå upp.

Annars är han en glad kille med fart i baken hela dagarna sover mindre och mindre under dagarna så det är väl därför nattsömnen kommit igång så bra nu. Älskar sina klossar han fick av morfarn och farbror Isac är en stor favorit precis som att vara ute på altanen och rulla boll. Tycker även väldigt mycket om att "gå" när man håller han i händerna och nallar och alla möjliga gosedjur är också en stor favorit.

UPDATE: Han kan ju även vinka. Dock har han gjort det ett tag men nu vinkar han vid rätt tillfällen som när någon kommer eller går.

Har ju säkert glömt en del men hoppas jag fått med det viktigaste. Är så roligt att titta tillbaks och se vad han kunde vid vissa tillfällen.
Kommentarer
Lovelyeverafter - Mammaliv, foto & design

Stora fina killen! :)



SV: Ja, ibland önska man att man hade Canon, när det gäller urvalet på objektiv!



Jo, 35mm är ju super som allaround objektiv fast den är fast. Kan tänka mig att 50mm kan bli knepigt om man är i trånga områden! Jag betalade 1890kr om jag inte minns fel, men den kostar 1690kr nu på NetonNet. Valde mellan den och 50mm, men eftersom 50mm inte fanns med autofokus motor då så struntade jag i den.



TUPtoppen (!) och linnet kommer från ellos.se :) Haha.

Jennie Lenita - 3 barnsmamma

Hahaha, nä det tror jag inte heller ;P Men tiden rännar förbi oss så fort, känns som att man inte har hunnit finnas där till 100 % även om man umgås dag och natt. Ena stunden märker man verkligheten att de växer fortare än vi nånsin kunnat ana.

Jennie Lenita - 3 barnsmamma

Precis! Tur att man tar bilder så man kan alltid blicka tillbaka och minnas via dom :)

Elina 17 år, mamma till Nellie

Nu skulle jag vilja köpa en design av dig har jag kommit på! :D

Fanny

Sjukt vad mycket som ändrats ! :)

Elina mamma till Nellie 9 månader

Juste tänkte bara hälsa att den där lila remsan med text på min design, där vill jag att det ska stå ''Var inte rädd för motstånd - kom ihåg de är i motvind och inte i medvind en drake stiger.

Flygare

Grattis till Alexander! :D

Isabelle

Aww grattis :D

emma

grattis <3

Felicia på Unice

Gud va söt! Bara 8 månader, sockertopp! Kram! :)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback