Nu är Alexander snart 2 månader och nu börjar det bli mer ordentliga rutiner när det kommer till mat och sömn. Hade tänkt försöka göra något sorts schema här hur det ser ut just nu.

Godmorgon säger Alexander runt 10.00 ibland innan ibland efter och då brukar vi ligga och mysa lite och sen där efter får han mat och sen brukar vi mysa, ligga under babygymmet eller träna nacken en stund och sen somnar han i tid till att älsklingen kommer hem för lunch runt 12.00. Hur länge han sover är olika ibland 30 min ibland en timme och en halv timme men oftast, nu säger jag oftast, så sover han ca 45 min och sen är han super pigg igen och vill ha mat. Så runt 13.00 äter han igen. Efter det har älsklingen kommit hem från skola och då brukar dom ha lite pappa/son mys och sen  burkar vi oftast ta en promenad någon gång mellan 16.00 och 17.00 och då får lite mat och sen somnar han i vagnen och sover ca 1½ timme. och vaknar runt 18.30 och då vill han ha lite mat men brukar inte äta upp allt. Sen har vi ännu mer bebis mys och vid 20.00 brukar han sova tills 21.00 och vaknar för lite mat, ny blöja och lite mys innan han går och lägger sig för natten runt 22.00 och då brukar han vilja ha lite mat och sen sover han fram tills någon gång mellan 5 eller 6 då han vaknar och vill ha mat men somnar om direkt och vaknar igen vid 10.00 och så börjar det om. Det kan dock variera väldigt mycket per dag beroende på vad vi gör eller så. Är vi ute mycket så brukar han sova väldigt mycket på dagarna men han sova alltid lika bra om nätterna vilket jag är tacksam för.


Kommentarer
Amanda - Blivande mamma i februari

vilken vacker son ni har! :)

Blue Velvet - Vegas mamma

Det låter ju jätteskönt!

i min lilla lilla värld

Sök på plankan på youtube så ser du. Jag försöker att göra den 2-3 gånger om dagen och den är SÅÅÅ bra

Anonym

åh vad söt han är!!

tjockismamman

ammar du? eller är det ersättning..?

Vackra bilder du tar..

underbara rutiner för en bebis och han ser ut o sova gottit om nätterna ju..


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback