Sen vi började med ersättning så har vi kört på NAN då det var de vi fick på BB och sen fortsatte vi med det helt enkelt. Nu i helgen köpte vi dock Sempers ersättning av den enkla anledningen att den finns i större paket. Då ett paket NAN räcker i 4 dagar sen är det slut. Det blir väldigt dyrt i slutändan så nu har vi testat Sempers i några dagar och det verkar faktiskt som om det är bättre för lillemans mage också. Nu bajsar han lite oftare än vad han gjorde innan.

Ni som ger era barn ersättning, vilken ersättning får dom och vilken tycker ni är bäst?
Kommentarer
Amzie,, mamma till Viggo - 110531

Sempers :)

Helene

Ger också sempers!

Amanda, 15år och mamma till Jonathan

har man väl börjat med en så släper dem de inte :o

Jonathan har ju alltid haft NAN och när jag fick ett paket sempers så provade jag det men han var lite sådär. han gillar mest NAN.

DU?! Köp NAN 2. det är för 4månaders men när jag läste på paketet så kunde man fan ge det till nyfödda också. det är större paket. mer i. lite dyrare dock men mer kalorier tror jag väl så dem blir mätt fort

Maria

Vi ger Nan. Har inte testat semper för vi har varit nöjda med Nan från det att vi började med ersättning (vid ca 10 veckor).

Linda, mamma till Elver

Vi gav Elver sempers när han fick ersättning :)

Kristin

Vi körde med nan av den enkla anledningen att den luktade minst när vår son spydde, han kräktes jämt!

Nina

Alice får semper. Har dock inte provat ge henne nan. Semper har funkat så bra, så vi har aldrig tänkt på att byta med tanke på att semper är billigare :)

Johanna

Jag ger Nelly NAN då jag alltid tyckt den var bäst. Vi provade semper först, men tyckte den var så "kletig" och Nelly kräkte mer än någonsin av den. Så vi köpte NAN och nu kräker hon mycket mindre, och hon gick även upp mer i vikt av NAN.

Emelie - 16år och gravid till 20år och tvåbarnsmamma

Jag gav babysemp drickfärdig :)

Sara H

Då Emil fick ersättning så gav vi honom sempers. Det fungerade bra för oss men alla bebismagar är ju olika. :)

Blue Velvet - Vegas mamma

Jag har testat Nan 1, Nan Pro 1, Nan HA, Semper Baby Semp 1 och Semper Lemolac och jag själv tycker NAN Pro är bäst! Semper lemolac krks hon av och Semper blir hon hård i magen av. Nan och Nan HA ger henne gaser som blir jobbiga (hårda).

Theres

Vi ger semper av den enkla anledningen att jag hade det när jag var liten och den funkar fint på vår tjej :)

Annelie jonsson

Hos oss testas det fram, Hjalmar får just nu NAN och Lovis semper lemolac för att hon spyr så mycket, vi har testat NAN PRO och NAN HA, men det ska inte vara någon skillnad på NAN och Semper enligt personalen på neo.

Jennie Lenita

Jag hat också kört på NAN sen min son föddes ( han är 3 månader gammal ). Besvärligt med magen brukar han också ha och vi ska också byta och prova Sepmer. Tror inte att det är så himla stor skillnad på Nun och semper, men det är all del värt att prova :)

Johanna - Mamma till Leija ♥

Hej! Kul att du hittade till min blogg! Vilken söt son ni har! Tar & lägger till dig på Bloglovi'n. Kul att följa en som har barn i samma ålder :)Semper fungerar MYCKET bättre än NAN's på Leija! Hon fick så ont i magen av NAN...

Kram / Johanna


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback