Fick en förfrågan om jag inte kunde visa hur man delar upp själva kategorierna så tänkte att jag skulle ta och visa det.

1.Det första man gör är att gå in i sin kodmall och leta upp stycket som är själva kategorin. Har ni svårt att hitta det kan ni trycka ctrl+F så kommer det upp en sökruta och i den skriver ni in Kategorier eller så och då kommer ni rätt.




2. När ni sen hittat rätt så ska ni ta bort själva listan som blir i er meny så att ni istället kan göra den så som ni vill. Det ni ska ta bort är det som står efter <ul> och innan </ul> alltså det som ligger där emellan. Men se först till så att ni har sparat adresserna till varje kategori. Adressen är den som kommer upp där uppe där man skriver in adressen till en sida.

Alla dessa ska ni spara:


Detta är stycket ni ska ta bort:



3. När det är klart ska vi börja fixa menyn. Det första man gör är att göra en rubrik och då använder ni denna kod; <font face="typsnittet" color="färgen" size="storleken">RUBRIK</font>


Så ser det ut då och så ändrar ni vilken storlek och färg ni vill ha och även typsnitt.

4. När ni gjort det så klistrar ni in denna kod under förra koden. <a href="länkentilldinkategori">Namnet på kategorin</a> och där skriver ni in vad namnet på kategorin är och sen lägger ni in länken till kategorin som jag nämnde i steg 2.



Sen lägger ni in alla dom kategorierna ni vill ha under den rubriken och sen är det bara att göra en ny rubrik och lägga in nya kategorier där under o.s.v tills ni är nöjda och sen ser det ut såhär;




Är det något ni inte förstår så bara säg till så ska jag försöka hjälpa är verkligen as dålig på att förklara. :)




Kommentarer
Jennica - nybliven mamma

Jo, han får i sig för mycket. För även fast han rapar efter han ätit så kräks han. Oftast efter ett litet tag.

emman

SV :

Jaha ganska stor då, om man jämnför med våran plutt. Hon var 2890g & 48cm ;)

Emilia

Bra tips!

Sofia

Ganska kronglikt... men bra! Tack :)

Beatrice

Alltså, vet att detta inlägget är supergammalt, men hittade precis både hit och till just detta och sitter och klurar på det på min egen blogg. Undrar bara, funkar detta även med arkivet? Och är det samma princip då, eller gör man på något annat sätt? Hade varit otroligt tacksam för svar! Är lite ny på HTML-fronten, och jobbar samtidigt på att ändra om i princip hela min blogg just nu...

Svar: För arkivet tror jag nog att detta sättet är lättare:
http://www.designadinblogg.se/arsuppdelat-arkiv/

Så sköter det sig själv och du slipper lägga in månad för månad hela tiden!
ACIRES - Fotograf i Skåne

Beatrice

Tack så jättemycket! Både för snabbt svar och bra svar. Ska se om jag kan lösa det hela! :)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback