I måndags blev minstingen i familjen en hel månad gammal och jag förundras över hur fort tiden går med en bebis samtidigt som det känns som han varit med oss så mycket längre än så. 

När Alexander var liten gjorde jag små månadsuppdateringar om honom och det är idag så himla roligt att titta tillbaks på för man glömmer verkligen dom där små sakerna fort och det är även lite kul att kolla vad som skiljer dom där bröderna åt.  


Men i alla fall, efter dagens läkarbesök på BVC, som gick jättebra, väger han nu 5615g (4264g vid födsel) och är hela 59,5cm lång (51cm vid födsel) och är både längre och större än vad storebror var vid samma ålder.  Men den här filuren hade ju också en något tyngre startvikt. ;) 

- Han följer med blicken och har gjort ett tag nu.
- Han har börjat med svarsleende och att se han le med hela ansiktet när storebror dyker upp och pratar med en värmer i hjärtat. 
- Vi har plockat undan storlek 50 och det börjar bli dags att göra detsamma med stl 56. 
- Nätterna är oftast inget att klaga på utan han somnar om medan han äter, men vissa nätter vill vi inte göra annat än att äta. 
- Första veckorna var det inget problem att lägga ner honom eller för honom att sova vart man än la honom. Men nu senaste veckan vill vi mest vara nära och sova är inte alls kul mer än 20 min åt gången. 

 
Kommentarer
Heléna

Vilken underbart söt liten Superman <3

Sv. Jag rekommenderar verkligen böckerna - till och med bättre än filmerna :)

ensekundtusentankar.blogg.se

Såååå söt... Drar lite i livmodern 😍

ISA

Men guuuudars! lille gullen <3

Celine

Så otroligt söt! Och så fina bilder!

Isabella Johansson

Söt!!
Stolarna jag köpte är från Trademark Living :)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback