Har haft en riktig datordag idag och har varit helt slut i huvudet hela eftermiddagen och kvällen. En av nackdelarna med att det jag gör är så datorbaserat helt enkelt. Men samtidigt har jag fått så mycket gjort så det väger upp lite. 
 
Jag har ju som sagt en massa mål jag skulle vilja uppnå i år, planer och drömmar. Både personligt och på jobbfronten och en av dom som rör båda planen är att bli bättre på att planera och strukturera upp min tid men även att vara ännu effektivare och sluta leva efter "äsch, jag gör det om en liiiten stund" för det är standard för mig. Eller att jag börjar med allt det roliga och sen när krafterna tar slut har jag bara det tråkiga och oftast det viktiga kvar. Vilket resulterar i att jag känner att jag knappt fått något gjort. 

Hela den gångna hösten har varit lite så vilket i sin tur leder till att jag blir superstressad vilket som man förstår inte är så himla bra.  Så nu ska jag verkligen planera mina dagar, och försöka hitta ett schema som funkar för mig och förhoppningsvis tack vare detta få mer fritid utan att ha stresskänslan över mig för att jag vet att jag har saker som väntar och kanske även blocka alla streaming sidor så jag inte bara "ska bara se ett avsnitt till" och swish så har halva dagen gått. 

Så nu ska jag ta fram min snygga nya kalender och planera morgondagen och fundera lite mer på hur jag ska kunna nå målet. Jag lovar att dela med mig av mer konkreta tips på vad jag kommer göra så fort jag hittat något som funkar!
 
Kommentarer
LOVISA [ foto & vardag ]

Så himla söt kalender!!

fotograferats.blogg.se

Göra listor på papper slår att göra listor i datorn och mobilen! Helt annan känsla :)
Det går faktiskt att "skapa" tid, gäller bara att prioritera lite... Däremot måste man ibland prioritera de saker som varken är bråttom eller viktiga... för annars blir det lätt lite väl tråkigt :)
Lycka till!

Lizzan

Håller absolut upp ögonen för tips hur man planerar tiden, det är jag fullständigt usel på :)

cindy

är exaakt likadan men jag har börjat att lägga undan mobilen och stänga av efter ett avsnitt om jag har sagt att jag ska göra det.
brukar göra en lista i huvud vad som är viktigast och när jag har bockat av den listan så får jag göra vad jag vill:)

Svar: Låter som ju som en ganska bra plan faktiskt! Jag måste nog också lägga undan mobilen och som du skrev, belöna en när man gjort det viktigaste!
ACIRES - Fotograf i Skåne

MATILDA

Planera är alltid bra :)

LOVISA [ FOTO & VARDAG ]

SV; TAACK! ^^

Angelica Bengtsson Fotografi

Vilken fin kalender!

Caroline Blomberg

att planera är alltid bäst för att få vardagen att gå ihop! :)

Clin

Så fin kalender =)
Önskar dig en underbar helg.
kram

Mary

Planeringstips är bra:))

Malin Thorell [ PINKPIERCING ]

svar: Tack, det är dom verkligen! Ja det måste du göra :)

Maria Ekblad

Åh det är samma för mig. Börjar med det roliga och sedan får jag tvinga mig med det tråkiga när jag har tidspress...

Linn♡

Måste bara säga att jag älskar din blogg! Så fräsch och snygg, och din header är superfin♡

Härligt att du fått så mycket gjort:) Så skönt att planera då man vet allt man ska göra, blir mycket enklare då!

Kramar & ha en bra helg! :D

rememberthiis.blogg.se

söt kalender :D

Frida

Först måste jag bara säga att din bloggdesign är fantastisk!

Att planera är inte min starka sida, måste träna MYCKET mer på det! Trevlig helg!

Louise

Vilken söt kalender!


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback