Sitter och försöker gå igenom det som måste köpas in innan liten kommer. Så pojkvännens mamma och jag har planerat lite. Ska ta och åka och köpa färg och måla om här nere och sen blir det en sväng till IKEA nu när hon får semester och då ska det inhandlas lite små saker och sen ska vi köpa in en skötbädd också, men det blir väl nästa vecka och sen blir det att köpa täcke + kudde men om det blir på IKEA eller om  vi tar det på Babyproffsen när vi handlar skötbädden vet jag inte. Känns som det är 100000 saker vi behöver just nu som vi inte handlat in. Börjar känna lite små panik, faktiskt..

Vad tycker ni är det viktigaste att köpa in och vilka saker kan jag strunta i? :)
Kommentarer
Stephanie

Jag vet inte vad du har köpt hittills men vagn, bilbarnstol, blöjor, våtservetter, alvedon, säng och skötbord är det viktigaste enligt mig. Skötbordet endast för att det är ergonomiskt och det kan vara jobbigt att stå böjd ovanför en säng eller liknande. Glöm inte heller STORA bindor till dig själv. Du kommer förmodligen inte orka handla det efter att bebisen har kommit och tro mig, de behövs! Lycka till! :)

Anonym

En bebis behöver inte ha kudde när dem är som minst men sen när dem börjar ha kudde så är det bra att ha två st, då de oftast kommer spyor och så vidare på. Då kan de vara skönt att ha en extra hemma :) Sen är det toppen att ha "kiss"filtar, som skydd på madrassen eller när dem ska ligga och lufta rumpan :) Desinfektionsmedel är toppen efter blöjbyten. Sen skulle jag rekomendera att köpa en sovpåse. De är ist för täcke som barn oftast sparkar av sig och så riskerar man inte att täcket hamnar i ansiktet på bebisen. plus att dem ofta tkr de känns tryggt :)

Ilda - Mamma till Amilia :)

Till Anonym: BVC rekommenderar kudde då bebisarna inte ska få platt huvud. Men jag tror att du kan skippa kudden när bebisen ligger på mage, vilket inte egentligen är rekommenderat men så länge du har uppsikt över bebisen så går det bra.



Sv: Jo du hade nog också klarat det. Man får göra det bästa utav situationen. Jag vet inte hur det är att Inte vara ensamstående och för dig är det tvärtom. Men det hade nog varit svårare från att gå från förhållande till ensamstående.



Jag rekommenderar att köper små spy handdukar! Jätte bra att ha! Finns små och billiga på Ikea. :)

15 ÅR OCH GRAVID

ja jo, jag vet att jag borde föja mitt hjärta, men det är så svårt! sen stöttar inte pappan mig heller och det gör det hela jobbigare..



läser din blogg nu, eftersom vi typ är i samma situation :) hur reagerade dina föräldrar?

Jenni, 22 år & tvåbarnsmamma

Det finns mycket onödiga saker på alla dessa "listor" folk lägger upp på sina bloggar som ska vara fixat innan bebis kommer (du kanske sett dom?) Jag fixade massor, och har ännu inte behövt ens hälften. Men här kommer ett tips;

Kläder; ha i åtanke att byxor byts inte lika ofta som bodys. Köp därför inte 10 par brallor i storlek 50, du kommer garanterat ha kanske 2-3 favoritbyxor under dom få veckor din son har den storleken, och dom andra kommer bara ligga i lådan. Bodys går däremot åt mer. Och får du ett spybarn kommer det gå åt massor med handdukar :P Lycka till, inte lång tid kvar nu :)

Amanda 19, mamma till Jolene

Det var jag som skrev som anonym, vet inte varför mitt namn inte kom med :s

Dem säger säkert olika från bvc till bvc för jag fick höra att man absolut inte skulle ha kudde för de va ansträngande för nacken och ökade risken för psd. Men jag tror jag får känna av som förälder hur man vill göra :)


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback