Nu är det bara 1 dag till BF. Imorgon är vår lille son beräknad att komma ut men förväntar mig ingenting. Han är väl säkert lika envis som både jag och hans pappa var när vi skulle ut. Hoppas iallafall på en bebis i början av veckan men han får gärna komma i helgen med.

Pojkvännen är ledig idag så vi har fixat lite med vagnen och gått igenom alla 101 sakerna som finns till den och sen har jag äntligen börjat packat BB väskan litegrann. Men hur mycket kläder till den lille ska man egentligen ha med? Vad tror ni blir lagom?
Ska även fortsätta städa och fixa lite idag sen kommer min kära pappa förbi i eftermiddag med lite saker från min faster så vi får väl se vad där finns. Nej, nu får man väl ta och städa lite så kanske det sätter igång.
Håll tummarna för mig!
Kommentarer
Ilda - Mamma till Amilia :)

Jag hade med mig tre ombyten och många tyckte att det var för mycket. Men vi blev kvar på BB i en hel vecka, då blev tre ombyten för lite.



Så man vet aldrig hur länge man blir kvar där så ta med dig lagom. Bättre att ha för mycket än för lite :)

Blue Velvet

Om ni bor nära och din pojkvän ändå inte skall sova med er på BB så kan ju han ta med sig om du skulle råka ha för lite med dig. Men jag har packat ner två pyjamaser, tre bodys och tre par byxor och tre strumpor. 1 filt och en lite tjockare dress att åka hem i om det skulle vara kallt just då.

Patience -18år & mamma till Damien

Du MÅSTE uppdatera bloggen var dag nu så att vi vet hur det är med er :D



jag hade med 3 bodys, 2 par byxor & 1 tjocketröja.

Men hade bara behövt 1 body + byxor.

Dock beror det ju lite hur länge du planerar att stanna därborta. Ta med typ 1 set kläder per dag :)

AMZIE -- blev mamzie till Viggo, 110531

Vi hade med oss två uppsättningar, en i strl 50 och en strl 56. Body och byxa, mössa och strumpor.

Vi var bara på BB en natt och hade bara en body på när vi åkte efter (värmebölja) annars låg han bara i blöja eller så hade vi filt runt honom.

Jennica - 18 år och gravid

sv: skönt det iallafall.. alla bara klagar på att det börjar bli lite kyligare ute om kvällarna, men jag tycker det är så skönt :)



oj, har du bara en dag kvar till bf? jisses vad tiden har gått fort!

Ebba - 17 år & mamma

Jag tror att vi hade med oss tre ombyten. Det första hade hon på sig i ungefär 5 minuter innan olyckan var framme haha ;-)

Bor man nära kan ju någon åka hem och hämta också, om det skulle vara så. Men 3-4 set kanske kan vara lagom. Ett tips är att ha i olika storlekar, t.ex. något i 50 och något i 56. :)



Amanda 19, mamma till Jolene

Vi var på bb i 1 dag och min dotter hade inga kläder på sig först vi åkte hem. Vi hade henne i en filt och hon låg mot våra bröst hela tiden. Men på vägen hem (okt) hade hon byxor, strumpor, body o en "björn" overall. Samt en innemössa. :)

Läsplatta

Ett par set är nog bra att ha med sig utifall att.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:


Kom ihåg mig?
Trackback